LadyCara ~via dolorosa~

Alla inlägg under januari 2012

Av LadyCara - 29 januari 2012 19:52

Så, veckan är slut, och en ny ska ta vid...

Har i veckan påbörjat min praktik, på Örnsköldsviks sjukhus. Första dagen var mest lite "titta sig omkring", och på tisdagen fick jag vara på kirurg/ortoped-mottagningen. Lära mig inremisser, och lite posthantering, signering, arkivbeställningar mm. Roligt, men jag var trött på eftermiddagen. Ovan att vara bland folk så mycket kanske =) Fick även gå på en ergonomiföreläsning på eftermiddagen.


Onsdagen spenderade jag hemma, med skoluppgifter. På torsdagen fick jag ett eget kryp in, där jag lyssnade och skrev diktat i en övningsdatabas. Roligt roligt. Men svårt ibland. Jag satt med samma sak på fredagen.


Imorgon ska jag vara på kirurg/ortoped-mottagningen igen. =)


Övrigt? Inget speciellt... hmm.... kan då inte komma på något just nu :-)


På återseende!


//LadyCara

Av LadyCara - 14 januari 2012 14:50

Jag är så trött! Det är inte sant, så mycket jag gäspar. Sambon lät mig sova, men vid nio var trollis och surrade med mig, så då gick jag upp. Pojkarna for på hockeysammandrag, och jag och trollis har pysslat på här hemma. Hon har provat Disneyland, på Kinect. Men hon blir aningens frustrerad när det inte funkar som hon vill, eller när hon inte förstår vad hon ska göra.

Sen spelade vi Bamsespelet ett par gånger och sen pysslade vi på med papper, färg, sax och tråd...

Nu har jag slagit på några kortfilmer med Smurfarna... Snart kommer nog pojkarna hem och då ska jag börja med middagen, potatisgratäng och ngt kött. Trollis sa att hon ville ha det. Trolle ville inte ha det... Så är det jämt känns det som. Men men... Imorgon tänkte jag göra pannkaka också, så då jämnar det väl ut sig.


Fick en sån konstig smärta igår kväll. Det smärtade/ilade till från ländryggen, ner över rumpan och ner i vänster lår. Det kom helt oprovocerat, och i olika ställningar... konstigt... vet inte vad det kan vara, har aldrig känt sådan smärta förut....


Hur som haver, nu ska jag krypa ihop och se om jag kan smygsova litegrann =)


//LadyCara

Av LadyCara - 9 januari 2012 23:21

Småtrollen framför alla julklappar och granen på julafton hos farmor... det kliade i fingrarna på dem att öppna alla klappar =)


 

  Här tillsammans med tomten.


 

Trolle och min mormor.... och sambons pekfinger...


Min far och Trolla sitter och filosoferar...

    

Här säger väl pappa något lurigt som Trollis rycker på axlarna åt...


Så... det var allt från mig ikväll...


//LadyCara

Av LadyCara - 9 januari 2012 22:51

Jag gör framsteg mest hela tiden och måste nog tacka medicinen för det! Annars skulle nog inte jag ha hållit ihop förra veckan. Jag kommer att kämpa med näbb och klor för att fortsätta med denna medicin...


Så, förra veckan inleddes väldigt tråkigt.... med en tenta i ett riktigt skitämne... STATISTIK! Seriöst, hata.... jag pillrade på och hade just ingen aning alls om vad jag pysslade med...

På onsdagen var den inlämnad och jag städade lite i kök och hus inför det efterlängtade och samtidigt fruktade besöket... Vid halv tre kör det in en volvo på gården och jag möter Tess på bron med en bamsekram! Äntligen! Det var bara kvarten innan de svängde in som var lite jobbig och som magen protesterade på sitt vanliga vis.

Laban skuttade glatt efter och hälsade på Tess och Jimmy. Jag kramade om Jimmy och hälsade på deras troll. De har ju vuxit märkvärt sedan jag träffade dem sist. Trollen alltså, tror nog att Jimmy och Tess inte vuxit så mycket... inte till utseendet då, men kanske på insidan.

De släppte ut det lilla yrvädret Zelda som Laban genast förälskade sig i. Det visade sig dock att kärleken inte var direkt besvarad. Zelda tror tydligen inte på uttrycket "kärlek vid första nos-sniffandet", såsom Laban gör. Efter ett par dagar dock, efter att ha "skrikit" till åt Laban ett antal gånger och därmed skrämt honom till underkastelse, så accepterade hon honom som en ny lekkompis. Bara han inte busade och myste för mycket med "hennes" familjemedlemmar.


I två och en halv dag, drygt, fick jag njuta av glädjen att ha min vän sedan läääääänge (över 25 år) så nära! Och hennes underbara familj!  


Att jag jämt tjatar om hur länge vi varit vänner är kanske fånigt, men för mig är det guld värt. Speciellt som vi överlag har träffats runt två gånger om året fram tills gymnasieåldern, då vi spenderade desto mer tid med varandra... och sedan ebbade det ut, pga jobb, förhållanden, familj och tidsbrist... 


För att sammanfatta besöket med sambons ord: Det var trevligt folk det där.... vad tyst och tomt det blev (när de farit hem)... =)

Ni är alltid välkomna hit upp och förhoppningsvis får ni träffa våra små troll då. Om inte annat så får vi försöka fixa till ett möte i sommar. Ska verkligen försöka säga ifrån mig jobb någon vecka eller så =)

 

Och nu när jag tömde kameran för att komma åt denna bild hittade jag några andra roliga... de kommer genast, i ett nytt inlägg =)


//LadyCara

Av LadyCara - 3 januari 2012 14:54

Har fastnat för ett roligt spel.... vilket då? Det kan ni nog gissa av rubriken; BINGO! Varje söndag sitter jag med en bingolott och hoppas på vinst. Hittills har jag vunnit tre gånger, och det bara i höst!

Vi har letat efter ett bingospel till trollen, men bara snubblat över tråkiga varianter där man ska slå med tärning, men vi var ute efter en riktig sån där korg där numrerade bollar snurrar runt och en efter en ploppar ut. Tillslut hittade vi ett, och trolle fick det på julafton... han blev eld och lågor och tog genast kommando som bingoutropare. Faster vann på 1 rad och på 2 rader. Fulla brickan vann jag. Vinsten? En godis!! Haha, roligt värre... blir nog fler bingospel i framtiden kan jag tänka.


Om ni är intresserad av att spela bingo på nätet, vilket jag provat, så tycker jag ni ska hoppa in på bingo, där det finns erbjudanden och nyheter. Ett roligt sätt att fördriva lite tid, och förhoppningsvis vinna en slant!


På återseende!


//LadyCara

Reklam

Länkar

Presentation


Hejsan!
Här skriver jag som sambo, vän, dotter, syster om ångest, mat, tv, tv-spel, böcker och allt annat som händer i mitt liv.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar - Topplista

Blogg Topplista

Ovido - Quiz & Flashcards