LadyCara ~via dolorosa~

Alla inlägg under maj 2012

Av LadyCara - 23 maj 2012 09:04

Tänkte först skriva om helgen men tar det senare.... för jag är rätt ynklig :-(


På måndagen blev jag så tät i näsan, så jag visste inte vars jag skulle ta vägen.... Nässprej och näsdukar masskonsumerades. Trots att jag var tät, så rann det hela tiden ur näsan. Som om det inte var nog, när jag skulle kissa innan jag gick i säng, kände jag det bekanta trycket över blåsan och kramperna.... UVI.... jo, jag tackar och bockar.... 

Var så upprörd och arg på allt på kvällen och muttrade och gick på om idiotiska saker som ska drabba mig.... 

Vaknade (halv tolv!!!!) på tisdagen, dödstrött och snurrig i huvuvdet. Det var som att hjärnan inte hängde med när jag vred på huvudet... Hade missat både p-piller och Venlafaxin på måndagen...... hade svårt att fokusera ögonen, snuvig, kramper och tryck i blåsan och så täta trängningar som gjorde ont.... 

När Christer kom hem var jag inte längre arg eller upprörd. Jag var rätt ynklig... knäckt.... Och inte hade jag fått något gjort på rapporten heller....

Idag tog jag bilen till Lärcentrum, där jag nu sitter. Trängningarna kommer hela tiden och toan är välbesökt. Kramper i magen. Snuvig... och nu måste rapporten skrivas.... 


Jag tycker inte om det här. Jag är väldigt missnöjd.... j-vla skitkropp... Sa till älskling i förrgår, jag är ta mig tusan ett stort vandrande fel, sjukdomarna/symptomen bara växlar hela tiden; psoriasis i hårbotten, ångest, UVI, problem med magen, förkylning.... det ena efter det andra.... blääää.....


Nu ska jag försöka skriva på rapporten...


//LadyCara

Av LadyCara - 4 maj 2012 21:42

Hej hopp i majsnöandet!


Hade tänkt grilla lax ikväll, men det fick ställas in, och istället värmde vi bara en matlåda. Fredagsmys?


Är tänkt att vi ska hjälpa svärmor imorgon och riva hennes tak, men är det sån här snö, så skjuts det nog upp till på söndag. Trollen kommer då imorgon =)


Så, nu har jag jobbat mina första dagar med titeln Medicinsk sekreterare. Är timanställd nu, fram till semestern. Då får jag månadslön fram tills alla semestrar är slut. Då blir det väl timvikarie igen, med hopp om att det ska komma ut några tjänster...

Skulle löneprata med förra chefen (hon slutade i måndags) men hon pratade bort mig varje gång, eller ignorerade det. Hade i ett brev skrivit att det skulle kännas surt att få mindre än jag fått på tidigare jobb. Och från klasskamraterna hade jag inte fått mycket hopp om samma lön som tidigare.... de fick runt 1000 kr mindre. Ändå var mitt "löneanspråk" en hundring mindre än det jag tjänade som personlig assistent, och hade jag fortfarande jobbat kvar där, skulle nog lönen ha ökat några hundra.... Men iaf, jag satte en ribba som kändes acceptabel för mig. Och när jag skulle skriva på anställningspappren igår, så såg jag att mitt anspråk gick igenom och personalkonsulten som jag satt med beklagade att de inte kunde erbjuda mer, men att jag hade fått högre än några ordinarie sekreterare....!!!


Så jag är nöjd kan man säga :-)


Jobbet då? Det går bra. Flyter på bra, men det känns lite konstigt att inte ha en "handledare" som jag vet jag kan vända mig till. Nu har jag dock så underbara arbetskamrater, så jag kan i princip maila/fråga/ringa vem som helst, så hjälper de mig, och kommer med råd! Och det behövs emellanåt...


Har jobbat sen i fredags, men nu på måndag sa jag nej tack... måste ju hinna med skolarbetet också... eller försöka iaf. Så jag jobbar tisdag och onsdag nästa vecka. Sen på torsdag far vi söderut och blir kvar där tills på söndag. Sen jobbar jag måndag igen. Sen skulle jag behöva plugga tis, ons och tors... Och på fredagen, då är det 30-års fest i Sikeå som gäller! Tjohoooo!!!



Sambon är på vattenmöte ikväll. Jag är mest trött och funderar på att krypa i säng....


Apropå medicineringen så tar jag en ½ tablett varje kväll nu + 1 Alimemazin. Har inte vågat minska mer, eftersom min sömn är så avgörande för hur jag mår, och det är en sak om jag bara skulle skrota här hemma om jag sover dåligt en natt... Men som det är redan nu, med en ½ tablett, så sover jag inte lika bra, vaknar ett par gånger på sennatten, och att sen gå upp vid 6 och sen spendera dagen framför datorn, lyssnandes på otydliga doktorer; det är inte så smart om man är AnnaPanna....


Men, förhoppningsvis får jag en liten lugnare period snart (men jag tvivlar), så då ska jag sluta helt, och bara ta Alimemazin då jag har svårt att somna.


Näe, nu tror jag att jag tar och lägger mig, ser lite på tv innan jag somnar....


//LadyCara

Reklam

Länkar

Presentation


Hejsan!
Här skriver jag som sambo, vän, dotter, syster om ångest, mat, tv, tv-spel, böcker och allt annat som händer i mitt liv.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar - Topplista

Blogg Topplista

Ovido - Quiz & Flashcards